Eurovision Song Contest 2009: Semifinal 2




Люблю друзей
(Låtarna bedöms efter 1. Låt, 2. Show och 3. Utstrålning)
Att det kan finnas programledare man gillar MINDRE än Petra Mede...
Och ryssarna har mage att gnälla på Grotesco-gänget.

1. KROATIEN
Igor Kukrow ft Andreas - Lijepa tena
Och den där jäkla Carola-fläkten. Shorta, mysjeans och stövlar? Till och med jag skulle inte klä mig så. Och ballader älskar vi. Och nu blev det bröllop. Batman har inspirerat klänningarnas design.




2. IRLAND
Sinead Mulvey & Black Daisy - Et cetera

Det är nåt med rocktjejer som skrämmer mig, framförallt hon med tuppkam. Hade det varit en rödtott med gröna kläder som sjöng hade min irländska dröm gått i uppfyllelse. Men fyra tjejer är inte fel.




3. LETTLAND
Intars Busulius - Probka

Inga pirater iår, snyft. Vad fasen har dom på sig? Vad fasen sjunger han? Har man inget "snyggt" språk ska man nog sjunga på engelska.




4. SERBIEN
Marko Kon & Milan Nicolic - Cipela

Aladdin-skor! HAHAHAHAHAHA! Vet inte vad som är roligast, håret eller basrösten. Jag skojar, klart det är håret. Och Ali Babas rövare med dragspel. Shake that booty.




5. POLEN
Lidia Kopania - I don't wanna leave
Undrar om hon skrivit texten i handen? En till klänning inspirerad av Batman. Respekt till prästarna i kören.




6. NORGE
Alexander Rybak - Fairytale

Såna där aarmhävningar kan jag inte göra. Och jag vill ha hans utstrålning. Da-da-da-da. Men sämre än i norska finalen.




7. CYPERN
Christina Metaxa - Firefly
Disneyyyyyyyyyyyyyyyy. Tänk om hon blir yr nu.




8. SLOVAKIEN
Kamil Mikulcik & Nela Pociskova - Let' tmou

Ögongodis. Hon i klänning iaf. Nån som fattar vad dom sjunger? Är det om kärlek? Får vi ett jättefiol-solo?




9. DANMARK
Niels Brinck - Believe again
Nä, vadå låter väl inte alls som Ronan Keating? En dansk som låter som en irländare(?), inte optimalt. Bredbent, får nog plats med tre långtradare där.




10. SLOVENIEN
Quartissimo & Martina Majerle - Love symphony

Jag tycker den låter som en låt som jag hört tidigare; vilken tänker jag på? Tar introt aldrig slut? Hur ser hon ut egentligen eftersom hon inte vågar visa sig? Bra musik.




11. UNGERN
Adok Zoli - Dance with me

Bara jag som tänker på Andreas Lundstedt? Fast han hade nog haft killar runt sig. Tuttfior. Friskis och svettis-pass.




12. AZERBAJDZJAN
Aysel Teymurzada & Arash - Always
Han ser alltid så rolig ut.





13. GREKLAND
Sakis Rouvas - This is our night

Dålig synk i dansen. Är det Agnes runway? JUMP. Sitter och skrattar åt hans knälyft. Michael Jackson klarade det där UTAN rullband.




14. LITAUEN
Sasha Son - Pasiklydes Zmogus

We are the champions... (Tänkte skriva att det är dåligt att mixa språk, men gillar ju det svenska bidraget så säger inget) Nu går brandlarmet.




15. MOLDAVIEN
Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
Hon ser ut som Shirley Clamp! Jag måste erkänna att jag inte ens slängt en tanke på folkdans som kommentatorerna verkar tro.




16. ALBANIEN
Kejsi Tola - Me nerr ne enderr
Shake that nacke. Två zombies och Gröna Blixten. Och prinsessan i balettkjol.




17. UKRAINA
Svetlana Loboda - Be my valentine
Rockringar? Vad har gladiatorerna med kugghjul att göra?




18. ESTLAND
Urban Symphony - Rändajad
Är hon färgad eller lyssnade jag bara inte vad kommentatorerna sa?




19. NEDERLÄNDERNA
De Toppers - Shine
Hollands EMD? Snarare Herreys; Diggiloo Diggiliay alla tittar på min glittrande kavaj. Sparklin'.




TOTALT
NORGE
AZERBAJDZJAN
Serbien
ALBANIEN
MOLDAVIEN
Irland
Slovenien
GREKLAND
Nederländerna
DANMARK
-----
Polen
Ungern
Cypern
LITAUEN
ESTLAND
Lettland
UKRAINA
Slovakien
KROATIEN

Hur svårt kan det vara att trycka på en knapp!?!?!?!?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0