Upp





Var på bio igår tillsammans med Emma. Upp stod på menyn. Eller visades på den storastorastora skärmen kanske det heter.

Och för att snabbt sammanfatta handlingen: Gammal gubbe flyger iväg med sig hus(!) efter att ha knytit fast cirka 22000 ballonger(enligt IMDB) i den öppna spisen... En liten pojke hamnar av ren otur med på resan, de träffar på en regnbågsfärgad jättefågelhona som döps till Kennet(...) samt en talande hund vid namn Dogge.

Ekorre!

Låter det knäppt? Det var knäppt. Tacka fan för att det var en tecknad film säger jag bara.
Problemet när man går på barnfilmer är tyvärr att det av någon konstig anledning är fullt av barn. Och barn har ju verkligen vett att hålla tyst och inte ställa knasiga frågor. Gårdagens topp var inte alls svår att hitta:
"Mamma... kan man heta Frida?" - Liten flicka, liten intelligens
Då ser vi på en film där de flyger iväg med ett hus, en honfågel som heter Kennet och en talande hund. Men det som den lilla flickan är mest förvånad över är att man kan heta Frida...! Inte var jag så korkad när jag var sådär liten. RuRu var(och är) men inte jag.

Filmen var helt enligt mina förväntningar. Eller inte helt kanske, men jag trodde innan filmen på ett betyg strax över medel och så blev det oxå. Filmen var i stora delar rolig, men tyvärr var det en hel del sega partier oxå. Och sånt är inte alltid bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0