Gefle IF FF 0 - 3 IFK Göteborg



¤ De flesta inom olika lag diskuterar förmodligen olika saker inför match. Urban*2 i GIF(Hammar och Oscarsson) diskuterade cd-skivors livslängd.
¤ GIF slutade inför denna säsong med pensionärsverksamhet och har börjat med ett dagis istället. Woxlin och Hedlund ut - Hansson och Mård in.
¤ Sålde åter slut på matchprogram. Denna gång en hel kvart innan matchen börjar. Så till nästa match: Vill ni ha ett program på sittplats är det bra att komma tidigt.
¤ Någon som läst vad GD skrivit om publiken och IFK-klacken idag? Hade jag gjort detsamma hade det varit ett jävla liv...
¤ Gustav Svenssons mål missade jag(tog emot vipparnas fikabiljetter), men det ska tydligen vara nästan lika snyggt som hans mål i U21-VM. Om det nu var det måste jag säga att jag föredrog målet han gjorde i VM!
¤ Skillnaden mellan ett topplag och ett som inte kommer hamna så högt upp i tabellen: Ett topplag producerar på hörnor.
¤ En annan skillnad mellan GIF och IFK är medans IFK kan bevara sin standard när man gör ett byte så är det oftast ett "nerköp" för GIF.
¤ Åmot ska aldrig mer gå på fotboll enligt min åsikt.
¤ Dahlén stod bredvid mig och tittade på matchens första minuter. Ifall någon överklassflicka är intresserad ;-)
¤ Jag fick en ny jacka, en vit. Som gjorde reklam för Svenska Spel som fyller 75 år. Grattis. Till dom och mig.
¤ För övrigt så tror jag att IFK Göteborg vinner Allsvenskan.
¤ GIF ligger nu på åttonde plats med 31 poäng och -3 i målskillnad. Det är tolv poäng upp till IFK Göteborg på första plats. Ner till Hammarby på kvalplats är det tolv poäng och till Djurgården på nedflyttningsplats är det femton poäng. Det är tjugofyra poäng kvar att spela om.

Mattias Hugosson
Daniel Bernhardsson 
Olof Mård 
Daniel Theorin
Omar Jawo
Hjalmar Öhagen
Yussif Chibsah
Marcus Hansson
Jonas Lantto
Daniel Westlin
Alexander Gerndt
-----
Jonatan Berg(in 67)
Linus Bolin(in 69)
Tomas Fernandez(in 83)
-----
"Den tolfte spelaren"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0