Hej mitt vinterland

Vilket underbart härligt väder det har varit idag.
Snön har fallit nästan hela dagen och har det inte varit vitt tidigare så är det garanterat vitt nu.
Var ute en sväng idag när jag hade lunch och märkte att till och med Stortorget verkade juligt av den enkla anledningen att markvärmen inte hann med att smälta undan snön.

Julprydnaderna på rummet är också framplockade. Den lilla granen och den lilla bocken(som aldrig brunnit. Så om ni som bygger den gigantiska bocken undrar hur ni ska få behålla den stora: Bygg en liten och ställ den inomhus. I typ mitt sovrum) står på hurtsen. Har ett litet tomteland på byrån. En skidåkande snögubbe i fönstret. En långbenad snögubbe i bokhylla tillsammans med en snöbjörn som har en Fredrika-mössa på sig. Och vid teven står en rund tomte med tomteluva storlek för stor.

Till och med sängen andas jul. Eller ja, den andas ju egentligen inte alls. Den är rätt olevande. Om det inte finns några små insekter och kryp där som smyger runt när man sover.(Nej Emma, det finns inga såna så du kan vara lugn. Inte några spindlar heller. Absolut inga sådana)
Men den är röd och vit. Eller ja, inte själva sängen. Den är rätt träig. Men påslakan, underlakan och örngott. Tänk att jag skulle behöva jobba på jysk för att lära mig skillnaden mellan dessa.

Nu är det två och en halv dag kvar i arkivet och sen är det jul.

Men först blir det en tradition. Som inte har samma betydelse i år. Tidigare år har jag och familjen spelat Bingolotto samt druckit och ätit årets första julmust respektive skinkmacka. Men eftersom att jag blev bjuden på jullunch av kommunen har jag redan upplevt dessa(RuRu är lite irriterad över detta. Men julklapparna han får av mig lär nog göra honom mycket gladare. HAHAHAHAHAHAHEHEHEHEHEHAHAHAHAHAHAHOHOHO).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0