Jul

Smörgåsgrill
Digital fotoram
Trisslotter
Kläder
Tavla med New York-motiv
Pussel
Tankepussel
Djurgårdenhalsduk
Täckbyxor
Skämtbok
Parfym
Prydnadstomte

Där har ni det som jag varit tillräckligt snäll för att få iår. Inte helt fel något av det.

Pusslet från Emma var den bästa presenten och den mest irriterande var tankepusslet från Wikebyn. Det har varit en rätt envis och irriterad Sebastian som suttit och försökt lösa den.
Men eftersom att jag är smart och envis löste jag den. På annandagen. Tog bara fyra dagar.

Hur firades då årets jul? Rätt mycket som vanligt lär jag säga. För andra gången var vi hos faster i Strömsbrotrakten.
Dock hade de maten klar innan Kalle Anka var slut men jag vägrade ta något, jag såg klart först. En jul utan Kalle A funkar inte. Det enda man får missa är tjuren Ferdinand.
För första gången åt jag sill och janssons frestelse på julafton. Vet inte riktigt varför jag inte ätit det tidigare, det är ju inte äckligt.
Senare var det julklappsöppning och det jag fick ser ni uppåt.
Ännu mera senare var det dags för den hysteriskt roliga julklappsleken som iår blev uppdelad i två halvlekar för att vi skulle kunna se Svensson, Svensson. I det läget hade jag två paket men när vi återupptog spelet dröjde det inte länge innan jag var tomhänt igen. Sen med två-tre minuter kvar lyckas jag få ytterligare en sexa och roffar åt mig ett större, tyngre paket som gått runt en hel del. Ju mer tiden tickade ner, ju snabbare gick det och vi med paket blev bara mer och mer orolig. Och med tio sekunder kvar hände en väldigt jobbig sak, RuRu som satt utan paket lyckades få en sexa och jag var helt säker att han skulle rycka min. Men eftersom han var helt panikiserad mer eller mindre så tog han inte mitt paket utan kusin Mikaelas(som då blev tomhänt). Och ännu bättre blir det när Janne direkt efter slår en sexa och tar RuRus paket och precis efter piper klockan! För tredje året i rad blir min lillebror utan paket! Och för andra gången vann jag glas!



Kommentarer
Postat av: Åmot

Vi körde också julklappsspelet (dock för första gången) Jag slutade med ett paket, en reflex :P Har nog aldrig sett farmor så tävlingslysten som då, skitkul grej att köra så det kommer garanterat bli en tradition i vår släkt också =) Grattis till att du fick ett paket ;)

2010-12-27 @ 17:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0