Melodifestivalen 2010: Deltävling 4



Direkt från Danmark#2, via Bomhus. NU KÖR VI!

De har kapat bort sex minuter från manuset för att vi ska få se Kalla starta. Är det någon som kommer sakna dom sex minuterna av skämt? Eller "skämt" kanske man ska skriva.
Om nån undrar så går det jag skriver om artisterna ut på att hitta så många one-liners om möjligt. Kvantiteten är det viktiga, inte kvaliteten.



Måste kännas bra med hemmaplan. Låtskrivaren påminner om min gamla mentor, Stickan.
Inte alla som börjat i ett gigantisk cykelhjul utan ekrar.
Helena Paparizou-känsla över utseendet.
Det faktum att Lady Gaga berömt den här säger väl mest om hennes musiksmak.
Men vad fan gör dykarna i bakgrunden?
Från skyltdockor till dykare, melo går framåt.



Jag tror Yoko Ono vill ha tillbaka sina glasögon.
Om vi alla buar, går hon av scenen då?
God natt.
Och ett munspel oxå. Försöker hon göra det mesta av de tre minuterna?
Varför tackar du? Det är vi som ska tacka att det är slut.



Nämen, Mika ställer upp i svenska Melodifestivalen. Eller är det Salem al Fakirs okända bror?
Emma får någon konstig känsla av Kalle och Chokladfabriken. Jag är benägen att hålla med.
Använder han samma krås som Willy hade igår?
Låter till och med som Mika.
Men pinnen kan han skippa. Och flygvärdinnorna i bakgrunden.



Får man slakta ABBA genom att blanda in Bob Marley? Är inte det som att svära i gudahuset?
Nu har dom tassat fram.
E-ne-mi-ne-may-ni-moo.
Dom där läpparna kan täcka en kamel.
Och som alltid när man lyssnar på Melo: "Vad fan, jag känner igen den här låten". Det vill säga att jag hört nåt liknande förut. Jag vet att just det här är Thursday.
A-Teens wannabees? En mörk, en ljus, en brunett och en blondin.



Hon har en mäktig röst. Men borde kanske satsat på en gitarr mer i hennes storlek. Typ en banjo.
 Vart fan tog gitarren vägen?
Hon har ett födelsemärke i armhålan. Den här bloggen missar inget. Utom vart gitarren tog vägen.
Klänning och gympaskor känns... jag kan inget om mode, hitta på vad som är fel själv.



Undrar vilken av Wellas hårfärger hon använder den här gången.
Snajzig klänning.
The return of the carola-fläkt.
Hon ser gammal ut.
Kan. Det. Bli. Mer. Schlager?
Jag hoppar om hon hoppar först*korsar fingrarna*.
Hade inte Carola konfetti senast hon vann? Och körde inte hon oxå med guldklänning?


Är det Annas pappa som sitter med henne?


Börjar bra för att få årets första nolla.
Han sjöng flippar va? Och inte någon som börjar på p va?
Ligger fortfarande på stabil nivå för att få en nolla.
Så länge han inte sjunger är det på en okej nivå.



Nu kommer min första favoritartist. Någonsin. Allt tack vare Guldet blev till sand.
Är inte hjärtslag lite retro?
Och cirkusdirektörsjackan var med denna deltävling också.
WOW! Wow.
Hade den bara gjort en riktigt krafthöjning hade den fått en fyra, och jag hyllat en ballad!


Om vinnaren kommer från Malmö, vem fan av dessa ska det bli?
För andra året i rad blir Malmö sämsta deltävling. Förra året för att jag lessnade på slutet. I år trots att det varit ett kasst år(kass månad).
Dolph ansöker om medlemskap i Village People(och för att komma fram till det namnet sjöng jag både på in the navy och ymca).

Anders och Måns-Anders. Eller Måns.
Svante-klappklappklapp. Svante-klappklappklapp.
Ser inte Svante ut som han i Andra Generationen?

Lyssna nu på Lillebabs.
Nu är båda Aladdin i final.

  1. Sibel - Anna Bergendahl - Final
  2. Peter Jöback - Peter Jöback - Final
  3. NEO - NEO - Andra chansen
  4. Anna Bergendahl - Pernilla Wahlgren - Andra chansen
  5. Pernilla Wahlgren - Noll Disciplin - Hejdå
  6. Lovestoned - Lovestoned - Hejdå
  7. Noll Disciplin - Sibel - Hejdå
  8. Py Bäckman - Py Bäckman - Hejdå

Örnsköldsvik
Sandviken
Göteborg
Malmö
Örebro
Stockholm

Örebro nästa vecka, Andra Chansen. GO KALLE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0