Innebandyns regelbok ett stort frågetecken

Ibland förstår jag mig inte alls på innebandyns regelbok.

Först och främst lär jag ju säga att denna säsong är högst fascinerande för mig. Jag har spelat och/eller tränat innebandy sen 1997 tror jag det var och från 97 till vårsäsongen 2009 hade jag upplevt noll röda kort live.
Iår har mitt lag varit inblandade i matcher där röda kortet dragits upp tre gånger. Fattar ni, TRE matchstraff på en halv säsong!

Och nu över till det jag inte förstår mig på.

I lördags hade mitt gäng match. Med fem minuter och tjugosju sekunder kvar av matchen (nu såg jag inte händelsen men har hört från folk på läktaren vad som hände. Och innan ni börjar kalla mig dålig tränare som inte har koll på vad som händer i matchen så kan jag försvara mig med att jag höll på att genomföra platsbyten mellan forwards och backar) kör en av Norrsundets spelare över en av våra spelare. Han tacklar honom bakifrån. När han inte har bollen. Typ misshandel om det inträffat i det verkliga livet. Norrsundet-spelaren får M1, den lindrigaste formen av matchstraff vilket betyder att han är avstängd från resten av matchen(5.27), men inget ytterligare.

I början av säsongen fick en av mina spelare M3, den grövsta formen av matchstraff. Vad han hade gjort? Han kallade en motståndare "Jävla mongo". För detta fick han rött kort, M3, en match automatisk avstängning samt utredning av disciplinnämnden.

Nu är jag inget geni, men borde inte att tackla ickebollförandespelare betraktas som farligare än att kalla någon för mongo?
Till sjukhuset har det kommit många som blivit skadade av tacklingar och liknande. Men jag har bannemig aldrig hört talas om att någon fått åka till sjukhus på grund av att ha blivit kallad mongo.

Kommentarer
Postat av: Fanny

lol skumt ^^ han som blev kallad jävla mongo kanske drog till mentalsjukhuset istället?

2010-01-12 @ 10:29:58
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Fanny

I helvete heller. Cheddarost är det enda rätta! Du kan inte vara sötsursås du kan vara NOOBNUGGETSÄTARE

2010-01-12 @ 15:52:08
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Louise

Kolla in min nya snygga blogg

2010-01-26 @ 21:41:02
URL: http://awsomet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0