Säsongspremiär i islådan



Så var det då dags igen. Säsongspremiär för att se Brynäs på plats. För övrigt första gången sen Brynäs slog Skellefteå för några år sedan med 6-5 och Niklas Bäckström var inblandad i fem av mål. Eller det kan ha varit sex av målen. Många mål var det. 2007? 06?
För övrigt var det fjärde gången jag besökte Nya Gavlerinken sen ombyggnaden. 2*hockey, 1*Melodifestival, 1*innebandy.
Det här var tråkigaste gången!


Men det började ju jävligt bra åtminstone. Efter att ha blivit bortskämda med JVM och pyttedvärgiga rinkar med närkamper, mål och sånt där roligt hade man inte alltför höga förväntningar på den här matchen.
Men vad händer? Ett slagsmål efter 30 sekunder! Och sen ett till bara alldeles efter. Det kändes underbart!
Är det inte lite lustigt säg: Slagsmål och inga handskar: Matchstraff. Slagsmål med handskar: Två minuter roughing.

Så med andra ord. Roligt första två minuterna. Sen var det ju tyvärr 58 minuter kvar att spela.

Jag hade högre tankar om Brynäs-klacken, men de var tydligen inte lika bra som jag hade trott. Brynäs däremot var ungefär på den nivå jag hade förväntat mig.



Jag fick iallafall ett tillfälle att testa julklappskameran lite och det var ju något positivt med denna match.
Det andra positiva var att tack vare lite kontakter med innebandylaget så behövde jag inte betala fullt pris utan bara 70 kronor. Och då ingick föreläsning av Czernecki(stavning?), ostochskinkbaguette, cola och självklart biljett.



Det enda som inte ingick var i de 70 kronorna var ett matchprogram men eftersom jag ville stötta mina islådekollegor så köpte jag ett program för 20 kr.
Och tur var väl det, på lottnumret på baksidan lyckades jag pricka in alla fem siffror och vann därmed en relativt osexig Brynäs-keps. Den blir bra då jag ska bonda i sommar.



Det enda sexiga med dagens match som speakern sådär lite halvt indirekt sa eller åtminstone som jag tolkade när han sa det var dagens publiksiffra. Och helt fel har han ju inte.
Cirka 1600 från fullsatt. Det var typ så många som var och kollade på Gefle IFs sista hemmamatch förra säsongen. Ifall någon nu satt och funderade på just den jämförelsen.


Introt börjar ju lite häftigt men slutar i en sötsliskig popdunklåt. Får man göra så ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0