Kalle Moraeus


Patrik Isaksson, Kalle Moraeus och Fredrik Ljungberg.

Igår var jag på årets första konsert för min del(kommer bli minst en till). Det kanske är lite konstigt att säga konsert om en show där artisten framför typ fem låtar, men å andra sidan så är det väldigt sällan en artist har material till en längre show. Och skulle artisten ha det så skulle det nog krävas mycket för att ta den artisten till Stortorget. Så jag var på en konsert igår.

Kalle Moraeus var den stora lilla mannen som stod på scenen.
Jäklar var bra han var. Okej att han bara har en riktigt bra låt, men den är å andra sidan precis som titeln säger: Underbart!

Att han hade humor visste jag sen melo2010 då han skämtade rätt friskt. Och det fortsatte han med.

Kalle Moraeus: "Heja LEKSAND!"
Publiken: "..."
KM: "Nä, det funkade inte den här gången heller."

Sen undrar jag; har herr Karl Moraeus lite problem med minnet? Han hade nämligen ett notställ med låttexterna nedanför sig och han kollade rätt ofta dit. Dock ska han ha beröm för med tanke på tempot på låtarna måste han vara en jääävel på att läsa fort.

KM: "Är ni redo?!"
P: "JA!!!"
KM: "Nu var det ju inte er jag menade utan bandet..."


Jag lovar, Åmot är inte större än såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0