Grattis Anna - En värdekass sammanfattning av Melo2010

You're out of my life sjöng Darin; måste vara segern i Melodifestivalen 2010 han sjöng om. Pernilla ville, men vi vågade inte utse henne till vinnare. Andreas Johnson försökte övertyga om att vi kunde fundera ut en lösning men det gick inte. Timoteij bad oss komma, vi dök inte upp. Peter Jöback känner sig nog bra tom efter den brakförlusten. Ola var allt annat än ostoppbar. Jessica Andersson var dock riktigt trevlig och tackade nej till vinsten av kärlek. Salem al Fakir kan fortsätta gå, men till Oslo kommer han inte. Eric Sa-ade får komma tillbaka om något år när han bara är man och inte en pojkblandning.

Och grattis säger vi till Anna Bergendahl. This is my life gillades av både jurygrupper och framförallt det svenska folket.
För ett år sen skrek jag(om man nu kan skrika på en blogg. Om det inte är en videoblogg, för då är det fullt möjligt. Men vi kan kalla det att jag skrek i skriv-form) ut att svenska folket inte kan ha fel efter att de röstat fram Malena Ernman. Iår får jag nog säga samma sak, med en liten omformulering:
Svenska folket hade svårt att få något annat än rätt egentligen.
Var ingen låt som riktigt stod ut iår, alla hade en chans att vinna(förutom Pernilla W).
Sen att man i Aftonbladet kan läsa att läsarna tyckte att fel låt vann och att Salem skulle vinna... Jag har en lösning: Ring och rösta?!

Om mitt tips kan man ju bara säga att jag inte hade en aning om vad jag trodde. Okej, jag prickade rätt på Salem och Sa-ade, men resten var ju rätt hoppigt. Totalt gissade jag 24 placeringar fel.
Fast jag förlorade inte en enda vadsladning. 2 - 2 mot Emma. Och mot Frida blev det stabila 2 - 0. Hon är rätt (miss)lyckad måste jag säga. För andra året i rad lyckas hon med bedriften att placera ALLA bidrag fel. Det är nästan värt en applåd till henne. Och ytterligare en halvliter cola till mig. Tackar och bockar, 11 liter totalt nu eller något sådant.

Internationella jurysarna var ju ett intressant tillägg. Blev det bättre? Vann den som de trodde? Nej.
Vänder man på det: De senaste två åren har Ryssland och Norge vunnit. Har de behövt ta hjälp av utländska jurygrupper för att få fram sin vinnare?

För övrigt anser jag att Kalle Moraeus borde varit i final.

Fast mellanakten i år var rätt häftig, med norska och svenska artister. Är man melonörd om den enda låt man inte kände igen var den som Towa Carson sjöng? Bara undrar...

Häftig rockvariant av La Voix också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0