Melodifestivalen 2010: FINAL



Dags för final i en av Sveriges två största musiktävlingar.
Blir som ni förmodligen förstått inget livebloggande denna gång då jag är i Bomhus hos grannarna. Vilket betyder att det är första gången som vi är där och en svensk kommer vinna. Det är ju något att fira.
Men jag har tagit mig tid(Melonörd, är inte så att jag plågades speciellt mycket(fast balladerna var lite jobbiga)) att kolla igenom och betygsätta bidragen som jag skulle gjort ifall det var den riktiga finalen, det vill säga betygsättning av låten, showen och utstrålning/inlevelse.



Darin, Aladdin, Braceface. Kärt barn har många namn. Men sjunger en ballad...
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Årets enda riktiga schlager. 80-talet ringde precis och ville ha tillbaka den.
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Andreas + ingen = final. Andreas + Carola = Ingen final.
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt



Årets sommarplåga? Redan i mars?
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Kan Hollow bli till Guld?
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Om den här låten vinner, kommer något annat land en Sverige fatta Natalie-kopplingen?
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Du slog ut Kalle. Jag gillar inte dig.
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Lite Bondkänsla. James alltså, inte Hedesunda.
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt


Är hon i trotsåldern eller använder hon oröda skor?
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt



Sa-ade uttalas på samma sätt som Sjö-ö. Fast med andra bokstäver.
Låt
Show
Utstrålning/Inlevelse
Totalt

01. Peter Jöback - Hollow
02. Salem al Fakir - Keep on walking
03. Eric Saade - Manboy
04. Timoteij - Kom
05. Andreas Johnson - We can work it out
06. Ola - Unstoppable
07. Anna Bergendahl - This is my life
08. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
09. Jessica Andersson - I did it for love
10. Darin - You're out of my life

Christer Björkman är hotet mot Melodifestivalen. Var han som ansåg att man iår skulle bredda tävlingen. Synd bara att man sket i toppen då...

Örnsköldsvik
Sandviken
Göteborg
Malmö
Örebro
Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0