Ni kan kalla mig Brink.

Förra veckan på onsdagen lyckades min kära mor på något sätt få mig att att följa med henne när hon skulle åka skidor.
Jag skulle vilja säga att det gick till ungefär såhär när jag lovade att följa med henne:
-Följer du med mig och åker skidor?
Nej.
-Nu följer du med mig och åker skidor!
Nej.
*Här tar hon fram en pistol* - Du föjer med mig på onsdag och åker skidor.
*rädd*okej...

Tyvärr(om nu tyvärr är ett passande ord med tanke på att jag isåfall hade blivit pistolhotad av min mamma) gick det nog snarare till såhär:
-Vill du följa med mig och åka skidor?
Nej.
-Vilken dag vill du åka.
Eh... onsdag.
-Då säger vi så.
Eh... va?

Det sista är tyvärr mer troligt och tyvärr troligen sant.

När mamma och hennes vännina är ute och åker har dom fått för sig att dom ska ha smeknamn efter kända svenska skidåkare. De har då valt AssarSixten. Det vill säga: Assar Rönnlund och Sixten Jernberg. Varför det blev just dom vet jag inte. Enda likheten måste vara att alla är från Sverige.
Eftersom jag inte ville vara sämre så var ju jag "tvungen" att hitta ett namn också.
Då skidandet gick väldigt dåligt kände jag att jag borde ta någon som börjat bra och slutat väldigt dåligt.
Så det blev Jörgen Brink som fick bli mitt alias i skidspåret.



Skillnaden var väl att jag ändå lyckades köra förbi två stycken på upploppet. En sex-sju åring och hans farmor.
Fast Jörgen vann ju Vasaloppet i söndags så vi kan väl säga att det är oavgjort. För att vara snäll mot honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0