Praktik

I måndags började jag min 10 veckors praktik på Gävle Kommun som amstrams varit snälla och fixat åt mig.
För att på ett snällt sätt säga vad jag tycker om det så kan jag säga att det inte känns så roligt.
Seg(notera singular) uppgift, trångt "arbetsrum".

För att börja så får jag arkivera och sortera papper. De har arkivlådor och i dom hänger mappar. Så gott som alla som jobbat åt kommunen har en mapp. Ibland har dock personalen varit lite slö och inte orkat skapa en ny mapp åt en person och då har de samlat alla "utstötta" i en stor mapp. Från den mappen ska jag nu skapa mappar åt alla.
Det låter krångligt. Men så här gör jag:
Tar fram alla papper som hör till en person. Kollar personnumret. Kollar i lådorna för att se att det inte redan finns en mapp(ibland kan det nämligen vara så att person 1 är slö och lägger ner papper för en person i utstöttmappen medans person 2 som kommer efter orkar göra en mapp). Om det finns en mapp stoppar jag bara ner pappret och tar en ny person. Om inte så skapar jag en. Capische ?



Nån som är intresserad av att se hur mitt kontor ser ut?



Det är alltså därinne jag spenderat måndag och tisdag. Jättetrevligt. Trångt. Ett föredetta badrum. På väggen bakom stolpallen finns en dörr. Innanför den finns en dusch. Jag sitter med andra ord i ett badrum. Utan fönster. Men jag har plastblommor.
Precis utanför bilden finns två dörrar. Det är toaletter. Jag sitter med andra ord bredvid toaletten.
Fast stolen är skön. Ser konstig ut. Men är på ett konstigt vänster skön att sitta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0