Melodifestivalen 2011: Deltävling 3



Direkt från kexchokladens arena, via en rutinerad säng i Hemlingby. NU KÖR VI!
Var en idiot med förra året också. Fast det var en låttitel.
Jag vill också ha en permobil. Eller en soparbil. Vilken cirkus.
Mindre snack, mera musik tack...

1. "Lucky you" - Linda Sundblad
Klappklapp. På något sätt så får jag vibbar från hon med handen i apröven, Zillah och Totte ni vet.
Sjunger hon "virgin hero" ?





2. "Tid att andas" - Simon Forsberg
Vacker början. Peter Jöback?
Fin låt, men tyvärr har han lite för svag röst.
Han andas, det är bra.





3. "Enemy" - Sara Lumholdt
Hård av Segerstad? Var inte han med i Le Kid? Oh. My. God...
Cirkusdirektör och hotellpersonal.
End of me, end of me.
I vissa vinklar ser hon ut som Nanne Grönvall.





"Snemy" ?

Trodde det var min mobil som lät innan varje bidrag, men det var tydligen bubblorna på tv.

4. "The king" - The Playtones
Bara att de är klääda i blått ger ett extra plus i någon kategori, får se vilken det blir.
Det söta är ju att körtjejerna ser ut som Beuxbatons-elever. Ja jag är Harru Potter-nörd.
Povel Ramel med ståbas är min nya idol.





5. "I thought it was forever" - Shirleys angels
Och här har vi min favorit och hennes gloriapolare.
Shirley extraknäcker som Alexandra Rapaport?





6. "No one else could" - Sebastian
Nu kommer deltagaren med tävlingens finaste namn.
Han har nytt utseende varje gång man ser honom.





7. "Spring för livet" - Sara Varga
Förra året var det en med blomgitarr som sjöng sig in i mitt hjärta. Kalle Moraeus <3
Lisa Ekdahl. Vem vet inte du, vem vet inte jag.
Svenska visor är fina.





Fredrik Kempe ser väldigt mysig ut. Ungefär som Anders Bagge.

8. "Popular" - Eric Saade 
Han verkar populär(jag är delvis kvar i Göteborg).
Punkare bakom glas. Och han har samma frisyr som förra året. Eller hade han benan på andra sidan då.
Zac Ephron.







Eric Saade
Shirleys Angels
The Playtones
Sara Varga
Sebastian
Simon Forsberg
Linda Sundblad
Sara Lumholt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0