Melodifestivalen 2011: Deltävling 4



Direkt från Zlatanland. Via en tv i Sverige. NU KÖR VI!

Richard har inte den rätta utstrålningen för en gangstermaffiabossa.
Brandstasångaren på plats.

1. "The hunter" - Melody Club
Richard är rätt lik Alex Schulman. Vilken ära.
Det måste vara världens största schackpjäser. Jag har sett. Eller var dom i Harry Potter större ?
Det känns lite som The Ark. Jag tror dock inte att det är en låt som kommer fastna i min skalle.





2. "Better or worse" - Julia Alvgard
Oh, en yngre modell av Shirley Clamp.
Vad gör trådcylindrarna i bakgrunden. Jaha, dom rör sig. Tänk när dom som styrde dom hör av sig hem till sina föräldrar: "MAMMA, jag var med i melodifestivalen." "Men vad roligt, vad gjorde du?" "Jag styrde en trådcylinder."
Stackars cylinder nummer fem.





3. "En blick och nånting händer" - Lasse Stefanz
Nu blir det inte så mycket skrivande för jag och Emma sitter och nynnar för att komma på vilken låt den liknar.
Refräng mesig, jappjapp.
Kan det vara We are all the winners med (Nick)e Borg(en).





Och sekunden innan häxan-surtant ställde frågan "tycker du Per är snygg" sa jag detsamma.

4. "Alive" - Linda Pritchard
Lite rök på marken hade varit häftigt och gjort det snyggare. Nu blev det rätt mäktigt med ljusen.





5. "Run" - Anders Fernette
Nu kom röken. Som borde varit med förra numret. Men han ser ut som Magnus Bäcklund.
Vilken tur att toapappret tog slut annars hade de fått huvudvärk.
Låten är säkert jättebra inspelad, men någon vidare liveröst hade han inte.





6. "E de fel på mig" - Linda Bengtzing
Nanne Grönvall! Och Sandra Bullock. Och Gullefjun.
Är det någon som kan börja med att ge allt och sen öka. Och öka igen. Och igen. Och få en att känna sig stressad. Då är det hon.





Jojo Borg.

7. "Leaving home" - Nicke Borg
Nu kommer apministern.
Har han mysbyxor på sig?
Spana in gula ögat i bakgrunden.
Fränt.





Är årets grej att vara rödhårig.

8. "Dance alone" - Love Generation
Kläderna ser knasiga ut med den svarta sidan.
Sarah Dawn Finers kranhiss var snyggare.
Och förutom rödhårighet så var dagens grej att skrika istället för att sjunga.







Linda Bengtzing
Nicke Borg
Linda Pritchard
Love Generation
Melody Club
Anders Fernette
Julia Alvgard
Lasse Stefanz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0