Brynäs - Frölunda

Då har jag varit på årets första hockeymatch. Den första matchen på cirka ett år som jag ser på plats på arenan och den första Brynäs-matchen på ett år som jag är säker på att jag sett hela av.

Efter att ha sett JVM-hockey så kändes dock matchen väldigt avslagen vad gällde målchanser, tacklingar(typ två ordentliga tacklingar på hela matchen och de skedde inom loppet av tio sekunder i andra perioden) och tempo.

Varför har folk så svårt att ta sig tillbaka till sin plats på läktaren i tid ? Det är inte som på Strömvallen där det finns två kiosker och det tar 20 minuter av andra halvlek innan alla fått sitt. Det finns fullt med kiosker runt om hela arenan som håller bra fart men trots det envisas folk med att komma efter någon minut... Och sen går de när det återstår någon minut av matchen för att hinna först till bilen.

Jo, jag var ju nära att vinna på matchprogrammet. Förra året vann jag en keps. Den här gången var jag ett ynka nummer ifrån att vinna ett bordshockeyspel.

Fast höjdpunkten måste ju vara knattematchen mellan andra och tredje perioden. Och höjdpunkten var när den absolut minsta Brynäs-spelaren blev grinig på en betydligt större motståndare och de åkte och hackade på varandra och "tacklade". Riktigt underhållande att se.


Ensamvarg på parkeringen.


Honken gör en Anja Pärson.






Fullsatt ? Nja, inte riktigt... Men om ni tar bort alla människor så har ni Åmots befolkning framför er. Fast då måste ni lägga till en dansande björn också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0