Nyårslov

Tänk vad saker kan ändras.
I september började jag med praktik på Gävle Kommuns löneenhet och var väl inte särskilt nöjd med det. Men eftersom att jag är jag så gick jag dit ändå och gjorde mitt bästa.
Och fick flytta från duschen till ett kontor. Med fönster. Och ytterligare nån vecka senare fick jag tillgång till dator.
Och när december började fick jag en anställning året ut samt "ansvar" för två personer. (Och senare fick jag även besök av snygga tjejer och fina lappar på dörrarna men det är en annan historia och eftersom att jag är som jag är kommer jag självklart inte att skriva en helt onödig och hjärndöd historia om detta nu för vad skulle det vara för mening med att låta er läsa ord som inte har något med huvudsaken med detta blogginlägg att göra utan snarare vore mer likt ordbajseri från min sida och jag är inte så omogen alls att jag skulle tvinga er att läsa sådant som kan ta slut när som

Tack vare rekommendationer från den avdelningen lyckades jag även få jobb på en annan av kommunens avdelningar som börjas om två veckor och sträcker sig över tre veckor.

Men nu har jag jullov får man väl kalla det eftersom att det varit jul och nu är jag ledig. Fast med tanke på att jag jobbade i mellandagarna och inte "fick" ledigt förrän nyår så är det nyårslov jag har.

Och då passar jag på att göra sådant som jag inte orkat när jag klivit upp supertidigt för att börja jobba tidigt men senare än vad jag klivit upp.
Till exempel så satt jag uppe natten till söndag och kollade på NHL Winter Classics mellan Pittsburgh och Washington och fick se samtliga svenskar göra en assist.
Och natten till idag satt jag uppe och kollade NFL, NHL(Detroit - Philadelphia som lustigt nog fick ett tekniskt fel och slutade sändas med cirka 5 minuter kvar...) samt JVM-kvartsfinal. Och ikväll/natt blir det mer JVM då det är semifinal.

Men nästa vecka ska det bli lite mer ordning på mig då det snart är dags att jobba igen. Men först då. Och så kanske jag ska titta in och bjuda mina "gamla"(på två sätt) kollegor på fika eftersom att de var så snälla och tog hand om mig och inte utnyttjade mig.
Och så kanske även behörighetsmyndigheten kan få oxå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0