En butik mindre att handla i

Vilken underbar butik Teknikmagasinet är.

Förra onsdagen beställde jag och Emma två saker därifrån. Glas, som vi skulle ha själva, och en present till två andra som are going down under.
Leveranstid 2-4, helt okej. Varan var även på utförsäljning, men vi kollade noga att det stod att den fanns i lager, både i nätbutiken och vanliga butiker.

Igår hade vi fortfarande inte fått varorna, så jag slängde iväg ett mail.

Fick då till svar att de inte hade den varan på lager, men att de hade skickat efter den från en butik och skulle således kunna skicka den till mig imorgon.
Grejen var ju bara det att tanken var att vi skulle ge presenten på lördag och så snabb är ju inte posten. Har jag tur skulle jag ju få varan på måndag.

Efter lite frågor så fick jag veta att de hade skickat efter varan från en butik förra veckan, men att den inte kommit med i leveransen. Eftersom att jag är jag antar jag ju att då gör man ett nytt försök dagen efter, men så funkar det tydligen inte.
Inte har jag heller fått ett meddelande om att den är försenad, de har inte sagt ett ord. Och tydligen så krävdes det dessutom att jag skulle höra av mig innan de satte fart.
Och när de kollade efter visade det sig dessutom att varan inte alls fanns i butiken som de trodde...

Sen kom de med ett kompensationsförslag: De betalar tillbaka pengarna för varan som inte finns och bjuder på frakten för de två glasen.
Givmilt. Med andra ord blir jag kompenserade med två glas som det uppenbarligen har två veckors leveranstid på och kostar exakt lika mycket som om jag skulle gå till butiken hundra meter från jobbet och köpa.
Vilken gest, tjänar mycket på det jag.

Nä, aldrig mer Teknikmagasinet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0