Melodifestivalen 2011: Andra Chansen



Direkt från den norrländska förbifarten utan allsvenskt fotbollslag. Själv sitter jag förmodligen i en överklas-ssoffa(Emma tvingar mig till att använda bindestreck Men jag bestämmer själv var. Hehehe) och äter pizza och dricker cola.
NU KÖR VI!

Ja, andra chansen. Lucky losers. Eller helt enkelt en utdragen plåga för de sex bidrag som inte går vidare till finalen.

 Jenny Silver - Love Generation
Min (ena) favorit mot Christer Björkmans favorit.
Ögon(det bor en liten göteborgare i mig)godis mot Gagapop.
En med lite tafatt koreografi och en som säkert tränats på i flera år.
Sån där ögonmask småbarn är glada när de kan göra med fingrarna och lysstav mot danshiss, slimfast-kläder och lite falsksång i mina öron.
Fast jag gillar Malena Ernman golvet i slutet av gagapopen.

Självklart ligger mina önskningar hos Jenny Silver. Men vilken som går vidare känns lite hugget som stucket. Men om jag ska gissa(vilket är lite av ett måste för att kunna bedöma hur dålig jag är på att tippa) så säger jag Jenny Silver.

 Loreen - Sara Varga
Å ena sidan har vi spaghettimonstret. Som nu när jag kollar noga ser ut att använda samma ljusschema som Saade gjorde i sin sista refräng. Om vi i förra bidraget hade gagapop så har vi hennes dansare här.
På andra sidan har vi Lisa Ekdal. I grekisk gudinneklänning. Som sjunger för misshandlade kvinnor. Typ.
Koreografi och blinkljus - avskalat och en lampa typ.

Även här går mitt tips till den låt jag föredrar. Jag tror Sara Vargas uppskattas mer i folkhemmen även fast det är dom där små blåsta mupparna som förmodligen röstar.

Så. Skulle dessa tips gå igenom så är det alltså Jenny Silver som möter Sara Varga i semifinalen. Och här hoppas jag på Jenny Silver. Men! Även fast hon kanske är känd sen tidigare(vad vet jag) så tror jag det blir en Marie Lindberg2 här när Sara Varga tar sig till finalen.




 The Moniker - Linda Pritchard
En helt jävla underbar jävla låt som jag blir så jävla glad av att höra och se och jävlar vad bra den är. Snälla, The Moniker for Eurovision!
Och ja, jag tycker om Pritchards ballad men hon möter en så jävla bra och go och gla låt! Finallåten kommer dock vara den som går vidare från denna matchning.

 Shirley's Angels - Pernilla Andersson
Sh & Co överraskade mig genom att framföra ett dansnummer. Nu möter de country-gluggen.
Och gluggen får ett litet plus för biogardinerna och att hennes musik skulle kunna vara soundtrack till en Disneyfilm om en häst och anka på vandring genom prärien. Men Melofestfinal, nä.
Sh & co vidare.

Så, då har vi alltså Sh & co mot en förbannat go och gla låt. The Moniker till final.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0