Eurovision Song Contest 2011 - Semifinal 2



Hier gehen wir!

Nu så Saade. Nu hoppas jag att du kollat hur man inte ska göra. För nu på lördag blir det första gången på länge som vi inte ska till Björklunds och kolla finalen och äta tacos. Senast vi inte gjorde det var ungefär samma år som Sverige senast vann. I år ska vi grilla!

Och betygsättningen är såklart "Låt", "Show" och "Utstrålning". Eller var det "Lungkapacitet", "Sprängstyrka" och "Urbefolkning"? Att jag aldrig lär mig. Men ni märker nog.

Och det är samma experter som tippat Sverige i topp de senaste sju-åtta åren...


01. BOSNIEN OCH HERCEGOVINA - "Love in rewind"
Han var gammal. Och rött fortsätter vara populärt. Christoper Lee har alltså bott fyra år i Landskrona.




02. ÖSTERRIKE - "The secret is love"
Var är musiken ? Imponerande dock, mycket imponerande.
Ja men titta, dagens första Disney.
Platt vers, men skön refräng.




03. NEDERLÄNDERNA - "Never alone"
Prima skinka, Jaap Jaap.
Låter inte detta som något som U2 skulle kunna sjunga, men inse att det är inte så bra och välja bort ?




04. BELGIEN - "With love baby"
Tja, det är ju eget. Men är inte all acapella väldigt identisk ? Känns ju som att man hörde den där "rappen" i Fresh Prince i Bel Air.




05. SLOVAKIEN - "I'm still alive"
Bra att de har olika färger på klänningarna så att man vet att den till höger är den ena.
De är tvillingar, och sjunger "...lonely i walk..."...




06. UKRAINA - "Angels"
Oh, sånt där sandsak är häftigt. Fast det har väl lika mycket med ESC som en rysk konståkare att göra.




07. MOLDAVIEN - "So lucky"
Nu ska jag väl inte säga nåt om mode. Så det gör jag inte. Jag säger bara åt er att kolla på dom.




08. SVERIGE - "Popular"
KÖR !
Glasmänniskorna är mina favoriter.
Men visst fan är det konstigt ljud ?
Och varför har han en pokeboll i bakgrunden?




09. CYPERN - "San Aggelos S'agapisa"
Ehm, det där i bakgrunden... Är det något med simförmåga eller har jag livlig fantasi?
Haha, dom sitter fast.




10. BULGARIEN - "Na inat"
Sött, ett fiskedrag i örat.




11. MAKEDONIEN - "Rusinka"
Kalinka, kalinka.
Han verkar inte riktigt förstå hur en gitarr funkar.
Gaah, jag känner igen den här. Den liknar något annat. Som varit med i ESC förut.




12. ISRAEL - "Ding dong"
Han/hon/den/det.
The Nanny.




13. SLOVENIEN - "No one"
Hyfsad pipa. Blommor.
Vore lite bättre om hon inte bytte tonläge varannan rad.




14. RUMÄNIEN - "Change"
Samla mina tankar i ensamhet innan jag går ut.
Svag röst, tyvärr.




15. ESTLAND - "Rockefeller street"
Det ser inte riktigt ut som Ashley Tisdale, men jag litar på att SVTs kommentator har koll.
Stackarn kan inte räkna; det går 1,2,3,4.
Vad hände ?
Bytte de spår på skivan?




16. VITRYSSLAND - "I love Belarus"
Hon har nog mer basröst än mig.
Inte i samma klass som I love Europe.
Jag får Nightwish-känslor. Amaranth?




17. LETTLAND - "Angel in disguise"
Oh, en Danny-öppning med ryggen mot publiken. Men dom glömde fejkdörren.




18. DANMARK - "New tomorrow"
Tänk om Sverige kunde skriva en sån här låt. Vänta lite nu...
Är det sådär Erik Segerstedt skulle se ut med Erik Grönwalls frisyr?




19. IRLAND - "Lipstick"
Jag får Rongedal-vibbar. Studs och skärmdans.




------------------------------

MOLDAVIEN
IRLAND
SVERIGE
DANMARK
ESTLAND
UKRAINA
VITRYSSLAND
RUMÄNIEN
ÖSTERRIKE
MAKEDONIEN
-----
SLOVAKIEN
LITAUEN
BULGARIEN
BOSNIEN
SLOVENIEN
BELGIEN
ISRAEL
NEDERLÄNDERNA
CYPERN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0