Melodifestivalen 2012 - Deltävling 1




Nytt år, nya förutsättningar, relativt nya artister. Nu kör vi!

Det riktigt glittrar om Sarah idag.

1. Sean Banan - "Sean den förste Banan"
Vild gissning, på måndag kommer rätt många skol- och dagisbarn gå runt och sjunga dingdingedingeding.
Fantastiskt.




2. Abalone Dots - "På väg"
Country möter svensk folkmusik, typ.
Känns som en låt som kan växa, men då krävs fler lyssningar.




3. The Moniker - "I want to be Chris Isaak(This is just the beginning)"
Skulle inte DiLeva vara med i en senare deltävling?



Nu är dammsugaren igång igen på scen.


4. Afro-Dite - "The boy can dance"
Steve Urkel!


Jag kan inte höra Darth Vader-temat utan att tänka på Johan Glans. Honom hade jag röstat på.
Och inte höra låttiteln Mystery utan att tänka på Hugh Laurie.

5. Dead by April - "Mystery"
Jag vet inte vilken del jag föredrar av dom som sjunger, men det är inte den ena. Dom borde nog byggt vidare på delen med han som sjunger.




6. Marie Serneholt - "Salt & pepper"
Jag vet inte vad det var i början men jag tänkte på oompa-loomparna i Charlie och chokladfabriken.
Låter som Britney Spears vid "salt and pepper"-delen.
Och som Emma påpekar: http://www.youtube.com/watch?v=o9HK-jREkTo




7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - "Jag reser mig igen"
Var inte direkt vad jag väntat mig. Ridån gick nog inte ner för sista gången i denna tävling.




8. Loreen - "Euphoria"
Lite mäktigt kroppspråk och koreografi. Snökanonen har anlänt i Växjö.




Sean Banan
Loreen
Afro-Dite
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
The Moniker
Marie Serneholt
Abalone Dots
Dead by April


Så trodde jag innan:

The Moniker(8)
Abalone Dots(7)
----------
Sean Banan(AC)
Afro-Dite(5)
----------
Marie Serneholt(6)
Loreen(F)
Dead by April(F)
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern(AC)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0