It's a worm

Jag vet att jag redan dumförklarat barnprogram i ett tidigare inlägg
(http://sesses.blogg.se/2007/october/barn-ar-korkade.html),
 men jag måste bara berätta om ytterligare ett sådant ögonblick som inträffade i måndags.

När jag skulle äta lunch så tänkte jag kolla ifall det var något bra på tv, och såklart så var det inte det. Jag hamnade på Barnkanalen där ett program som hette Richard Scarys Äventyrsvärld höll på.
Avsnittet började med att tre stycken (Jag tänker inte göra någon kommentar om att alla invånare i staden dom bor i är olika sorters djur och insekter) går på någon bondgård. Då blir dom sugen på ett äpple. Högst upp i ett träd hänger ett äpple. En av dom som kallas Daggen(!) och är orm eller daggmask, troligen det senare med tanke på hans namn, blir den som klättrar upp. "Försiktigt" säger dom andra till han medans han slingrar sig uppåt. Men Daggen faller. Och bryter benet!
Hur tusan kan en daggmask bryta benet?!?! Har dom ens ben? Och ifall dom nu har det, skulle det göra någon skillnad med tanke på hur slappa dom är.
Daggen får iallafall gipsa foten... och åka i rullstol...
Sa jag förresten att Daggen har en grön keps/hatt och en sko?

image57

(Bild från www.google.se; sökord: richard scarry lowly)

Vad lyxigt för dom som går på Polhemsskolan Teknikprogram. Får använda datorer på varenda lektion(92orna som börjar i höst får egen dator). Så var det inte på den tid då jag gick där.
Då var det papper och penna som gällde och man skulle skriva för hand, inte på ett tangentbord(Vilket ställde till det för mig som har en värre handstil nu än när jag gick på mellanstadiet).
Anledningen till det måste ju vara att dom tror mer på oss 88:or eftersom vi inte behövde det stöd i undervisningen som datorer kan vara. Vi kan ju skriva för hand och leta efter fakta i böcker, så det är ju bra att man anpassar utbildningen för dom här som inte är lika smarta som oss. Bra tänk alla ansvariga på Teknikprogrammet. Alla måste ju få en chans att åtminstone försöka bli lika bra som vi blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0