5 är inte 6

Visst är väl Max en alldeles underbar restaurang ?

Och nu har dom lyckats igen...

På nyårsdagen skulle familjen köpa hamburgare från Max och eftersom att Emma och Noa skulle äta hos oss blev det totalt sex stycken mål som skulle beställas.
Jag följde med pappa när vi skulle köpa.
Eftersom jag märkt att max kan få problem med beställningarna om det blir mycket på en gång sa jag åt honom att istället för att säga "3 orginalmål, en med endast ketchup, cola till alla" så skulle han läsa upp vår beställning rad för rad(vi hade den nedskriven på ett papper). Så han gjorde det.
Personalen fick dock lite jobbigt när han ville ha två vitlöksdipp till ett 6-bitars nuggetsmål eftersom att bara en ingick men efter en halv minuts tystnad fortsatte hon fråga.

Före oss var det en bil.

Väl framme i kassan betalade vi och allt det. Och sen när vi fått våra påsar så frågade vi om vi hade fått alla sex mål. "Ja", svarade hon i kassan lite lätt irriterat.
"Och även specialen?"
"Jag ska kolla på kvittot", sa hon väldigt irriterat. "Ja, allt står här".

Väl hemma upptäcker vi att det saknas ett mål: 6-bitars nuggetsmål. Ingen dricka, inga dippsåser, ingenting.
Så pappa och Noa åker tillbaka för att hämta.
Då upptäcker jag att min hamburgare är fel. Det är ett orginalmål, vilket är rätt. Men med endast ketchup, dressing och tomat. Så jag får ringa och be dom ta hem en sån oxå.

Hur fan lyckas man?
Klart som fan att allt står på kvittot, det har vi ju betalat för. Men hade det inte varit smartare att kolla i påsen att det verkligen var nerlagt allting ?

Visst borde vi ha lärt oss av tidigare erfarenheter och tittat i påsen själv, men frågar man personalen borde väl de ha tillräcklig serviceanda för att kunna ta en minut och kolla att man verkligen stoppat ner allt.

För annars får man tillbaka irriterade gäster och så kanske en av dom driver en liten pittoresk blogg där han inte har något bättre för sig än att skriva om det inträffade.

Och notera, det var inte bara min familj som fick fel beställning. Uppenbarligen var det något som beställt en hamburgare med endast ketchup, dressing och tomat som heller inte fick vad den beställt.

Bra jobbat Max i Hemsta/Hemlingby, bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0